MILK TRAIN

Als je in London bent en zin hebt in een ijsje, kun je sinds kort terecht bij Milk Train. Milk Train is ontworpen door het Londonse bureau FormRoom. Het is de eerste ‘echte’ zaak van het merk, dat populair is geworden vanwege zijn maffe ijsaanbod. Tot dusverre werden de ijsjes van Milk Train alleen in wisselende pop-up winkels verkocht. Deze vestiging zal fungeren als een blauwdruk voor het ontwerp van alle aankomende Milk Train-vestigingen.

De naam Milk Train was meteen ook de inspiratie voor het ontwerp. Dit verwijst in ongeveer alles naar de schoonheid en uitstraling van de klassieke Britse stoomtrein. Klanten kunnen kiezen uit een menu dat is afgedrukt op borden met witte blokletters die eruitzien als de displays met gedeelde flappen die de vertrektijden van treinen op een station weergeven.

‘Mind the Melt’

Zitcabines zijn genummerd als spoorperrons en uitgevoerd in lichtblauw leer. Op de vloer is de tekst ‘Mind the Melt’  afgedrukt, een verwijzing naar de waarschuwingszin Mind the Gap in de Londonse  metro’s.
Aan het plafond verwijzen de wolkenvormen naar de stoom die door de schoorsteen van een trein worden uitgestoten. Dit wordt aangevuld door panelen van matglas in de voorgevel van de zaak die lijken op mistige ramen.
Ook de mozaïektegels verwijzen naar de oude treinstations en de grote bogen met lampen doen denken aan de tunnels waar treinen doorheen rijden. Bestellingen worden geplaatst bij een grillige kaartjesstand en er is zelfs een bank waar je kunt wachten voordat je a.h.w. aan boord van de Milk Train gaat.
De achterkant van de zaak is uitgerust met een neonbord en een stapel koffers.

Instagram

Milk Train was al voor de opening van deze eerste ‘echte’ zaak bij veel mensen bekend door social media, met name Instagram. Die bekendheid zal door deze nieuwe ijscozaak alleen maar toenemen. En daar is bij het ontwerp ook zeker op ingezet.

Kijk voor andere opmerkelijke eetzaak ook eens naar Sierra Madre Taquería

De foto’s zijn gemaakt door Paul Lewis.

-- Lees meer --